Minulla oli kaksi vyyhtiä Titityyn sukkalankaklubista tulleita lankoja, jotka eivät värimaailmaltaan ollenkaan osuneet sen paremmin minun omiin mieltymyksiini kuin kenenkään lähipiirissä sukkia tarvitsevan henkilön käyttämiin väreihin. Halusin kuitenkin kokeilla neuloa molempia lankoja, kun ne ovat minulle aivan uusia tuttavuuksia ja molemmat luksuslankoja, villaa ja silkkiä. Laitoin Ravelryssä arpajaisvoitoksi sukat, joiden malli jäi minun itseni päätettäväksi. Osallistujat tiesivät ainoastaan, mistä langasta sukat neulotaan ja saivat tietenkin itse ilmoittaa koon. Kumpikin malli on neuloessa kehitetty hieman koristeltu perussukka. Tällaisia nimittäin pystyy neulomaan samalla kuin imettää tai vaikka katsoo televisiota.

 


Palkinto numero 1 oli vaaleasta Kollage Yarnsin Sock-A-Licious-langasta neulotut sukat kokoa 40. Tein vähän pidemmän varren kuin yleensä ja koristelin sen neljällä palmikkokuviolla. Käytössä vakiokokoiset puikot (3mm) ja lankaa kului 82 grammaa.

 


Palkinto numero 2 puolestaan oli sinapinkeltaisesta Shibuin Staccato-langasta neulotut noin kokoa 38 olevat sukat, joiden juju on pieni nurjilla silmukoilla tehty kolmio. Valitettavasti kamera ei suostunut toistamaan langan sävyä oikein. Se on kultaisempi ja lämpimämpi sävy kuin kuvassa. Tykkäsin erityisesti tämän langan neuletuntumasta ja olisin heti tilannut sitä lisää minulle mieluisammassa sävyssä, mutta se ei juuri nyt kuulu Titityyn valikoimiin. Langankulutus (edelleen samat 3 mm puikot) tässä parissa 69 grammaa.